عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 294
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با نکاتی در مورد ارتودنسی دندان که برای حفظ بهداشت دهان و دندان ضروری ست اشنا می شوید. کشیدن صحیح نخ دندان و مسواک زدن روزانه، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در طول درمان ارتودنسی انجام داد.

چه ارتودنسی باشد چه نباشد، مسواک همیشه حرف اول را می‌زند!

مسواک همیشه و در هر شرایطی یکی از ملزومات بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان است. چه موها و فرچه آن نرم باشد چه زبر و خشن، در هر صورت دوست دندان های شما است و باید همواره با کمک خمیر دندان های حاوی فلوراید، روزانه دست کم 2 بار مسواک بزنید. اگر مسواک عادی دارید که از همان ها میتوانید در طول درمان ارتودنسی خودتان نیز استفاده کنید. اما اگر حوصله جابجایی مسواک روی دندانهایتان را ندارید از مسواک برقی استفاده کنید.

بیشتربخوانید... جراحی ارتودنسی

لزوم استفاده صحیح از نخ دندان حین درمان ارتودنسی

 برای تمیز کردن و تامین بهداشت دهان و دندان تنها مسواک کافی نیست. کسانی که تحت درمان ارتودنسی هستند باید در طول شبانه روز دست کم 1 بار دندان های خود را با کمک نخ دندان تمیز کنند. اغلب این افراد با نخ دندان کشیدن مشکل دارند چون با وجود بریس ، سیم و براکت ها نمیتوان به درستی نخ دندان کشید. متخصصان برای رفع این مشکل وسیله ای به نام فلاس تردر یا (floss threader) را پیشنهاد میکنند.

بیشتربخوانید... جویدن آدامس و ارتودنسی

بهترین راه حل برای تمیز کردن دهان و دندان در درمان ارتودنسی

شما اصلا مجبور نیستید حفظ و ارتقای بهداشت دهان و دندان را به استفاده از مسواک محدود کنید. اگر بخواهید میتوانید از برخی روش های شستشوی دهان و دندان گیاهی نیز استفاده کنید. برای مثال نوعی رنگ گیاهی وجود دارد که میتواند پس از قرار گرفتن در دهان آب شده و به تمیز شدن دندان ها کمک کند. این دارو به شکل محلول و حتی قرص موجود است. اما نکته مهم این است که، از این قرص و روش های دیگر باید در کنار مسواک استفاده کرد. زیرا مسواک همواره برای دندان ها مفید است و نباید روش های دیگر را جایگزین آن کرد. روش های دیگر همگی مکمل هستند.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com